W obecnej perspektywie finansowej Unii Europejskiej znaczna część funduszy kierowana jest na wzmocnienie rozwoju gospodarczego Polski. Innowacyjne produkty i usługi oraz wzmocnienie potencjału eksportowego to priorytety zarówno Polski jak i całej Wspólnoty.
W związku z tym pojawiły się nowe formy wspierania eksportu. Marka Polskiej Gospodarki ma wpłynąć na rozpoznawalność krajowych produktów i usług. Zapewnienie ich wysokiej jakości w założeniu ma spowodować zaufanie do firm posługujących się wspólnym brandem oraz wzrost eksportu na zagraniczne rynki.
Poza budowaniem marki pojawiły się fundusze wspierające eksport. Jednym z nich jest Go To Brand, który jest wdrażany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i polega na dofinansowywaniu ze środków unijnych wyjazdów przedsiębiorców spod Marki Polskiej Gospodarki na targi międzynarodowe w różnych branżach i na szereg rynków.
W mijającym tygodniu ukazały się wyniki tegorocznej edycji tego konkursu. Zostało w nim złożonych 666 wniosków i miałem okazję pracować przy kilku pomyślnie ocenionych projektach.
Działanie na rzecz wzrostu eksportu ma za zadanie zwiększenie krajowej produkcji. Synergia między działaniami instytucji publicznych, prywatnych przedsiębiorstw i sfery społecznej docelowo ma wpłynąć na poprawę życia w naszym kraju i polepszenie naszej pozycji gospodarczej na arenie międzynarodowej. Życzę owocnych udziałów w targach wszystkim przedsiębiorcom, których wnioski zostały pozytywnie ocenione, a tym którzy jeszcze czekają na swoją szansę życzę powodzenia w następnym naborze. Wspólnie działajmy dla dobra naszego kraju.