Jak ważne jest wzornictwo w przemyśle? Zastanówmy się nad tym, gdy znowu podczas zakupów będziemy wkładali coś do koszyka. Nowy, intrygujący wygląd, odważne kształty i ciekawie zaprojektowane produkty oraz opakowania sprawiają, że podejmując decyzję konsumencką często wybieramy właśnie ten, a nie inny przedmiot. Prace nad stworzeniem nowych linii produktowych mogą być wsparte poprzez finansowanie ze środków Unii Europejskiej.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przeprowadziła w drugiej połowie 2018 r. konkurs mający na celu wdrożenie projektów, które polegają na opracowaniu nowych produktów polskich przedsiębiorców. Konkurs został podzielony na 3 rundy. Ostatnio pojawiły się wyniki rundy sierpniowej. Do dofinansowania zostały wybrane 63 projekty, których realizacja ma kosztować 59,5 mln zł, z czego 31,9 mln to środki unijne. Miałem przyjemność pracować nad jednym z pomyślnie ocenionych wniosków. Jego realizacja da szansę na zwiększenie poziomu sprzedaży Wnioskodawcy i otworzy mu furtkę do eksportu.
Jesteśmy już na półmetku perspektywy finansowej 2014-2020. Choć kwalifikowalność jej wydatków będzie trwała do 2023 r., to wybiegamy w przyszłość i obserwujemy polityczną debatę nt. kształtowania się kolejnej perspektywy na lata 2021-2027. Polska nadal będzie dużym beneficjentem środków unijnych, ale priorytety mają się zmieniać. Czas pokaże…