Cennik - dokumentacja do wniosku
Cena obowiązuje do 28.02.2025r.
Wniosek
2 100 zł netto
ZUS
Dofinansowanie możesz wykorzystać na zakup maszyn i urządzeń,
które poprawią warunki pracy w Twojej firmie.
Nabór zakończony.
Zostanie ponownie uruchomiony na początku 2026r.
BEZPŁATNIE sprawdzimy, czy kwalifikujesz się do tego dofinansowania
i omówimy szczegóły przyszłej współpracy
Przygotujemy wszystkie niezbędne dokumenty
i pomożemy uzyskać największa liczbę punktów, aby otrzymać dotację.
Możesz liczyć na naszą kompleksową usługę
i wsparcie na każdym etapie realizacji projektu. Rozliczymy też inwestycję.
Wypełnij nasz formularz kontaktowy,
a zadzwonimy i porozmawiamy o możliwościach pozyskania dofinansowania dla Ciebie.
Rozpocznij działanie dzięki wsparciu finansowemu ZUS!
Z nami przejdziesz przez cały proces krok po kroku. Nasza ekipa ekspertów ma bogate doświadczenie w uzyskiwaniu funduszy z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, a nasi zadowoleni klienci to najlepsze świadectwo skuteczności naszych działań. Pomagamy nie tylko zdobyć potrzebne środki, ale również doradzamy przy wyborze odpowiedniego sprzętu i atrakcyjnych ofert. Dodatkowo, służymy wsparciem w uzyskaniu niezbędnej dokumentacji technicznej, która może okazać się kluczowa. Daj nam szansę, a nasi doświadczeni specjaliści sprawią, że rozwinięcie Twojego przedsiębiorstwa stanie się rzeczywistością!
Rozpocznij działanie dzięki wsparciu finansowemu ZUS! Z nami przejdziesz przez cały proces
krok po kroku. Nasza ekipa ekspertów ma bogate doświadczenie w uzyskiwaniu funduszy z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, a nasi zadowoleni klienci to najlepsze świadectwo skuteczności naszych działań. Pomagamy nie tylko zdobyć potrzebne środki, ale również doradzamy przy wyborze odpowiedniego sprzętu i atrakcyjnych ofert. Dodatkowo, służymy wsparciem w uzyskaniu niezbędnej dokumentacji technicznej, która może okazać się kluczowa. Daj nam szansę, a nasi doświadczeni specjaliści sprawią, że rozwinięcie Twojego przedsiębiorstwa stanie się rzeczywistością!
Minimalna kwota dofinansowania,
o jakie można się ubiegać to 10 000 zł.
Maksymalna wysokość dofinansowania projektu wynosi 80% szacowanej wartości projektu.
Dofinansowanie jest do kwoty brutto.
+ 6% netto prowizji od wysokości pozyskanej kwoty premii finansowej
Pozostałe koszty w zależności od rodzaju projektu :
Badania środowiska pracy (dotyczy pyłów, hałasu, biologicznych i chemicznych czynników szkodliwych) – wycena indywidualna
Dokumentacja BHP odbioru projektu – wycena indywidualna
*ORZ – ocena ryzyka zawodowego
*SOI – środki ochrony indywidualne
+ 6% netto prowizji od wysokości pozyskanej kwoty premii finansowej
Pozostałe koszty w zależności od rodzaju projektu :
Badania środowiska pracy (dotyczy pyłów, hałasu, biologicznych i chemicznych czynników szkodliwych) – wycena indywidualna
Dokumentacja BHP odbioru projektu – wycena indywidualna
*ORZ – ocena ryzyka zawodowego
*SOI – środki ochrony indywidualne
Dodatkowo przy wniosku sprawozdawczym należy wykonać dokumenty BHP.
Koszt oceny ryzyka zawodowego oraz oceny obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego
dla jednego stanowiska pracy jest taki sam jak w przypadku składania wniosku.
Pozostałe koszty w zależności od rodzaju projektu :
Badania środowiska pracy (dotyczy pyłów, hałasu, biologicznych i chemicznych czynników szkodliwych) – wycena indywidualnaDokumentacja BHP odbioru projektu – wycena indywidualna
*ORZ – ocena ryzyka zawodowego
*SOI – środki ochrony indywidualne
W zależności od specyfiki projektu i rodzaju wydatków przewidzianych w ramach projektu, mogą być potrzebne dodatkowe dokumenty, które muszą zostać wydane przez uprawnione instytucje, takie jak akredytowane laboratoria specjalizujące się w pomiarach zapylenia, obecności mikroorganizmów, poziomu hałasu itp. Projekt może także wymagać opracowania technicznych projektów instalacji wentylacyjnych, klimatyzacyjnych czy oświetleniowych.
+ 6% netto prowizji od wysokości pozyskanej kwoty premii finansowej
Pozostałe koszty w zależności od rodzaju projektu :
Badania środowiska pracy (dotyczy pyłów, hałasu, biologicznych i chemicznych czynników szkodliwych) – wycena indywidualna
Dokumentacja BHP odbioru projektu – wycena indywidualna
*ORZ – ocena ryzyka zawodowego
*SOI – środki ochrony indywidualne
Dodatkowo przy wniosku sprawozdawczym należy wykonać dokumenty BHP.
Koszt oceny ryzyka zawodowego oraz oceny obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego
dla jednego stanowiska pracy jest taki sam jak w przypadku składania wniosku.
Pozostałe koszty w zależności od rodzaju projektu :
Badania środowiska pracy (dotyczy pyłów, hałasu, biologicznych i chemicznych czynników szkodliwych) – wycena indywidualnaDokumentacja BHP odbioru projektu – wycena indywidualna
*ORZ – ocena ryzyka zawodowego
*SOI – środki ochrony indywidualne
W zależności od specyfiki projektu i rodzaju wydatków przewidzianych w ramach projektu, mogą być potrzebne dodatkowe dokumenty, które muszą zostać wydane przez uprawnione instytucje, takie jak akredytowane laboratoria specjalizujące się w pomiarach zapylenia, obecności mikroorganizmów, poziomu hałasu itp. Projekt może także wymagać opracowania technicznych projektów instalacji wentylacyjnych, klimatyzacyjnych czy oświetleniowych.
Musisz zachować trwałość projektu przez okres 3 lat, po zatwierdzeniu odbioru projektu. Jednym z warunków zachowania trwałości projektu jest utrzymanie stanowisk pracy objętych dofinansowaniem, w tym zatrudnienia pracowników na poziomie podobnym do stanu na dzień odbioru projektu.
Lista rankingowa wniosków ocenionych pozytywnie zostanie opublikowana nie później niż do 31 grudnia br.
Ekspert przeprowadza ocenę merytoryczną wniosku na podstawie przesłanej dokumentacji.
Jednak w okresie od dnia złożenia wniosku do dnia zawarcia umowy, ZUS może bez uprzedzenia przeprowadzić wizytę monitorującą, aby potwierdzić, czy zawarte we wniosku informacje dotyczące warunków pracy w Twoim przedsiębiorstwie są zgodne ze stanem faktycznym. Wizytę może przeprowadzić zarówno pracownik ZUS, jak i ekspert.
O ewentualnym wykluczeniu danego działania decyduje ekspert w ocenie merytorycznej wniosku. Wskazuje wówczas działania lub czynności, które nie kwalifikują się do dofinansowania lub podlegają ograniczeniom zgodnie z Katalogiem działań.
Wykluczenie działania lub czynności przez eksperta nie powoduje odrzucenia całego wniosku o dofinansowanie. Wyjątkiem jest sytuacja, w której wykluczone zostaną wszystkie działania i czynności wymienione we wniosku lub jeżeli po zastosowaniu wykluczenia wnioskowana kwota dofinansowania będzie niższa od minimalnej kwoty dofinansowania, tj. 10 000,00 PLN.
Teoretycznie tak. Warunkiem jest odprowadzanie za siebie składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne. Jednak z naszego doświadczenia wynika, że ZUS w tym konkursie preferuje firmy, zatrudniające conajmniej kilku pracowników.
Koszty instalacyjne, montażowe podlegają dofinansowaniu.
Natomiast koszty dostawy (transportu) sprzętu nie wpływają bezpośrednio na poprawę warunków pracy i nie podlegają dofinansowaniu przez ZUS.
Do złożenia wniosku potrzebujemy: oferty na sprzęt i/lub kosztorysy budowlane w zależności od zakresu projektu, ocenę ryzyka zawodowego, pomiary czynników szkodliwych (w niektórych przypadkach), zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach, zdjęcia pracownikow wykonujących zadania na stanowiskach pracy. W indywidualnych sytuacjach możliwe będzie wymagane dostarczenie dodatkowej dokumentacji.
Do wniosku zawsze musisz dołączyć ocenę ryzyka zawodowego dla stanowisk pracy objętych projektem. Ponadto w niektórych przypadkach musisz również dołączyć pomiary czynników szkodliwych i uciążliwych..
Czasami pomiary poziomu czynników szkodliwych muszą wykonać akredytowane laboratoria.
Wykaz akredytowanych laboratoriów znajdziesz na stronie internetowej Polskiego Centrum Akredytacji.